Spre exemplu obstacolele sunt pentru unii probleme, pentru altii provocari. Esecurile pot ramane astfel sau pot fi considerate experienta. Dalai Lama spunea ca uneori o nereusita poate fi de fapt o binecuvantare, in sensul ca un esec ne poate reorienta catre un drum mai bun, mai potrivit fiintei noastre spirituale.

Va invitam sa va opriti putin atentia asupra unor obiceiuri si atitudini menite sa aduca sanatatea si fericirea in viata fiecaruia.

7 Obiceiuri pentru o viata mai fericita, mai sanatoasa

Din cand in cand mai supunem si “nu”

In goana noastra de zi cu zi, dar si in dorinta de a-i multumi pe ceilalti si a nu-i dezamagi, putem avea tendinta de a lua pe umerii nostri prea multe responsabilitati. In acest fel ne incarcam cu stres, timpul pentru noi si cei dragi devine tot mai putin, iar sanatatea ne poate fi afectata de suprasolicitare, program haotic de hrana si somn. A spune nu din cand in cand cerintelor care fie ne depasesc timpul destinat muncii, fie nu ni se potrivesc si ne consuma mult energetic, reprezinta o alegere corecta si sincera in primul rand fata de noi insine. De aceea, la momentul potrivit, trebuie sa avem puterea de a spune “nu”.

Macar o ora pe saptamana pentru hobby-urile noastre

Intre familie, prieteni si munca poate fi dificil sa gasim timp pentru a face lucrurile care ne plac. Rezerva-ti macar o ora pe saptamana pentru a face o activitate de care esti pasionat. Poate fi ceva ce ai mai facut candva si stii ca iti place, poate fi chiar o forma de sport sau... de ce nu, ceva ce n-ai mai facut niciodata si ti-ai dori sa incerci. Poti gasi solutii sa ii implici si pe cei dragi sau pe prieteni in activitatile de acest gen, daca simti nevoia.

Detaseaza-te de persoanele negative

Fiecare dintre noi avem cel putin un prieten care ne oboseste, ne consuma ca un vampir energetic resursele si motivatia. Cu aceste persoane ar trebui sa ne intalnim mai rar, sa ii sunam doar cand ne simtim pregatiti sa discutam cu acestia. Desigur, fata de unele persoane de acest gen simtim nevoia sa oferim ajutorul nostru, insa nu intotdeauna acestea sunt dispuse sa il primeasca. Tocmai de aceea contactul nostru cu acestea ar trebui rarit.

Managementul stresului

Stresul este unul dintre cei mai mari dusmani ai unei vieti sanatoase fi fericite. Indiferent daca este vorba despre serviciu, familie sau relatiile cu cei din jur, stresul ne pandeste din umbra precum un vulcan gata sa erupa. Din fericire exista multe solutii pentru a-l gestiona. Meditatia si sportul sunt astazi clasate ca fiind cele mai eficiente arme de lupta impotriva stresului. Putem incerca si metode de relaxare, cum ar fi masajul, ori distractive, ca dansul. Cititi carti care va indruma in ceea ce priveste managementul stresului si gasiti propria voastra cale de a lupta cu acest inamic tacut.

Somnul – doctorul nevazut

Munca, responsabilitatile de acasa si din viata personala, emisiunile tarzii in noapte sau chiar retelele de socializare sunt numai cateva din motivele care ne tin treji pana tarziu in noapte. Specialistii recomanda ca la ora 21 sau 22 sa inchidem calculatorul, televizorul si sa ne departam de telefon. Puteti cititi o carte timp de 30 de minute inainte de culcare sau puteti sta in pat, cu lumina stinsa, ascultand muzica de relaxare.

Daca va fura gandurile, exersati sa va aduceti aminte doar acele momente care vi s-au parut frumoase in zi sau de care sunteti bucurosi ca au avut loc. Eliberati-va de gandurile negative, de griji, de probleme, caci maine este o noua zi si veti avea suficient timp pentru acestea.

Stabileste o rutina de dimineata

Noua ne place sa numim aceasta rutina “ritualul diminetii”, pentru ca va avea rol de a ne motiva si a ne energiza pentru intreaga zi. Chiar daca sunteti singuri ori aveti deja o familie, acest ritual isi poate face loc in viata voastra si il veti personaliza. Puteti face cateva exercitii fizice sau poate va organizati in casa o zona care va energizeaza, o zona unde sa beti cafeaua. Daca totusi dimineata se desfasoara contracronometru, poate sunt copii de dus la gradinita/scoala, micul dejun de pregatit etc., atunci va puteti crea momentul vostru dupa forfota initiala. Atunci cand va calmati sau poate ajungeti la birou ori poate pe drum spre munca va opriti intr-o cafenea cu priveliste frumoasa. Poate o plimbare in soarele diminetii sa va destinda suficient. Gasiti solutii astfel incat in fiecare dimineata sa faceti ceva placut, ceva pentru voi.

Cauta fericirea in emotii si nu in lucruri

Adesea cand suntem stresati avem tendinta de a cumpara ceva, fie ca este vorba de haine ori de accesorii, de obiecte decorative etc. Din pacate bucuria cumpararii unui lucru nou se dovedeste a fi de scurta durata, ba chiar acele lucruri s-ar putea dovedi a nu fi chiar utile in viata noastra, ramanand uitate intr-un sertar. Cautati sa gasiti bucurii in mici daruri, in mici calatorii, in momente pe care le planificati cu cei dragi sau in micile realizari privind dorintele personale.